Numarul de incidente legate de securitatea sistemelor de calcul si de comunicatii si costul rezultat al intreruperilor si restaurarii serviciilor continua sa creasca. Securitatea sistemelor informatice si a retelelor de comunicatii este un subiect care intervine din ce in ce mai des in problemele cu care se confrunta organizatiile. Infractiunile semnalate atat din cadrul institutiilor statului, cat si din domeniul privat, sunt:

  • acces neautorizat si transfer de date cu grade diferite de confidentialitate;
  • modificarea, stergerea sau deteriorarea datelor;
  • perturbarea sistemelor informatice;
  • producerea, vanzarea, procurarea pentru utilizare si distributie fara drept a dispozitivelor care pot perturba grav sistemele informatice;
  • interceptarea parolelor si a codurilor de acces in scopul sabotarii sistemelor si retelelor de calculatoare;
  • falsificarea datelor cu intentia de a fi folosite ulterior ca date autentice;
  • inselatorii sau fraude comise prin intermediul computerelor;
  • utilizarea neautorizata a programelor protejate prin dreptul de autor;

Implementarea unor regulamente privind securitatea echipamentelor, blocarea si filtrarea accesului la resurse in functie de necesitati, constientizarea aspectelor legate de securitate de catre utilizatori, detectarea in timp util a incidentelor de securitate pentru atenuarea efectelor lor sunt cateva masuri pe care echipa noastra le implementeaza pentru a reduce riscul si costul asociate.

 

Obiectivul nostru este acela de a asigura reinceperea furnizarii serviciilor IT catre utilizatorii finali cat mai rapid in urma unei intreruperi a furnizarii normale a acestor servicii. Procesul se bazeaza pe identificarea simptomelor si singurele obiective sunt viteza de raspuns la incident si asigurarea continuitatii proceselor de lucru.

 

Obiectivul expertilor nostril in IT este acela de a identifica problemele cunoscute din cadrul infrastructurii IT. Activitatile din cadrul acestui proces includ identificarea problemelor, gasirea solutiilor pentru rezolvarea problemelor, implementarea controlata a schimbarilor necesare in cadrul infrastructurii si apoi verificarea rezolvarii problemei.

 

Noi suntem in masura sa tinem evidenta tuturor elementelor de configuratie necesare in vederea furnizarii Serviciilor IT. Elementele de configuratie includ software, hardware, acorduri de furnizare a serviciilor (SLA), planuri de disaster recovery, politici etc.